Edycja 2025
Dogtrekking 2025 - Jesień

Już w niedzielę 5 października spotkamy się na jesiennej edycji Dogtrekking 2025. Ale spotkamy się w nowym miejscu - na terenie Ośrodka Rekreacyjno-Sportowego “Ruda” i okolicy.
- Po trzech imprezach w Kamieniu doszliśmy do wniosku, że warto zaproponować Wam nowy rejon miasta do eksploracji z Waszymi milusińskimi - mówi Wiktoria Wistuba z Działu Organizacji Imprez, Rozwoju Sportu i Promocji.
- TERMIN i MIEJSCE DOGTREKKING 2025 - JESIEŃ
Termin: 5 października 2025 r. (niedziela), godziny 11:00 – 15:00.
Miejsce: START oraz META zlokalizowane będą w okolicach hali namiotowej Lodowiska, przy ul. Gliwickiej 72, za ORS Ruda.
- BIURO ZAWODÓW DOGTREKKING 2025 - JESIEŃ
BIURO ZAWODÓW zlokalizowane będzie w hali namiotowej Lodowiska, przy ul. Gliwickiej 72, za ORS Ruda. Weryfikacja uczestników, wydawanie pakietów startowych w dniu imprezy 5.10.2025 r., w godzinach 10:00 - 11:40 (możliwa rejestracja w dniu wydarzenia – maksymalnie 15 drużyn – pod warunkiem wolnych miejsc).
- PROGRAM DOGTREKKING 2025 - JESIEŃ
10:00 – 11:40 - Weryfikacja uczestników, wydawanie pakietów startowych, odprawa weterynaryjna w Biurze Zawodów.
11:00 – Rozpoczęcie STARTÓW drużyn biorących udział w rywalizacji na czas.
12:00 – Rozpoczęcie STARTÓW drużyn rekreacyjnych.
11:30 – 14:30 – Powrót uczestników z trasy.
około 12:30 – Dekoracje uczestników biorących udział w rywalizacji na czas.
- LIMITY, ZGŁOSZENIA, OPŁATY
1. LIMIT uczestników: 120 drużyn (opiekun + pies).
2. ZGŁOSZENIA.
Dogtrekking to impreza turystyczno - rekreacyjna. Uczestnikiem będzie osoba, która spełni następujące warunki:
- dokona do 30 września 2025 roku zgłoszenia internetowego na stronie: https://dostartu.pl/dogtrekking-jesien-2025-v14609 lub w Biurze Zawodów na miejscu imprezy (w przypadku wolnych miejsc),
- oraz dokona opłaty startowej.
Prawo do startu w Dogtrekkingu mają osoby: które ukończyły 18 lat, w przedziale wieku 16-18 lat dopuszczalny jest indywidualny start za pisemną zgodą rodziców lub pełnoletnich opiekunów, poniżej 16 roku życia dopuszczalny jest start pod stałą opieką rodziców lub pełnoletnich opiekunów startujących w imprezie.
Organizator zastrzega sobie prawo do niedopuszczenia uczestnika do startu na określonym dystansie.
3. OPŁATY.
Opłata za uczestnictwo w wydarzeniu wynosi:
- 45 zł/os. – uczestnik w wieku od 16 lat* (rocznikowo)
* Dzieci poniżej 16. roku życia są zwolnione z opłaty startowej pod warunkiem zgłoszenia i wniesienia opłaty startowej przez pełnoletniego opiekuna.
Dla posiadaczy KARTY RYBKA** opłaty wynoszą odpowiednio:
- 36 zł/os. – uczestnik w wieku od 16 lat*** (rocznikowo).
** Organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji Karty Rybka w Biurze Zawodów. Stwierdzenie braku aktywnej Karty Rybka skutkować będzie koniecznością dopłacenia różnicy w dniu wydarzenia. W przeciwnym wypadku osoba straci prawo udziału w wydarzeniu bez możliwości zwrotu dokonanej wpłaty.
*** Dzieci poniżej 16. roku życia są zwolnione z opłaty startowej pod warunkiem zgłoszenia i wniesienia opłaty startowej przez pełnoletniego opiekuna.
Dokonanie opłaty gwarantuje udział w wydarzeniu.
- DRUŻYNY
- Drużyna składa się z min. 1 opiekuna i 2 psów (możliwy start całych rodzin).
- Jeżeli nie posiadasz psa, istnieje możliwość startu z psami ze Schroniska dla Zwierząt w Rybniku, w asyście wolontariusza (do 10 psów).
- WYGRANE
- Każda drużyna, która dotrze do mety i odnajdzie minimum 90% punktów zaznaczonych na mapie - otrzyma pamiątkowy medal (1 na drużynę).
- Drużyny biorące udział w rywalizacji (klasyfikacja NA CZAS) zostaną nagrodzone za miejsca 1-3 (osobno kobiety i mężczyźni). Zadaniem jest odnalezienie 100% wskazanych na mapie punktów. W przypadku osiągnięcia przez więcej niż jedną drużynę takiego samego czasu (dokładność pomiaru +/- 1 minuta), o zwycięstwie zadecyduje wiek psa (zwycięża najwcześniej urodzony pies).
- Warunkiem otrzymania nagród za 1, 2 i 3 miejsce jest obecność laureatów podczas dekoracji.
- PSY
- Do udziału w Dogtrekkingu dopuszcza się wszystkie psy bez względu na wielkość, rasę lub jej brak.
- Minimalny wiek uprawniający psa do startu to 1 rok, maksymalny wiek uprawniający do startu to 10 lat. Pies który ukończył 10 lat może brać udział w Dogtrekkingu po okazaniu przed startem przez jego właściciela pisemnego zaświadczenia od lekarza weterynarii o braku przeciwwskazań do startu na określonym dystansie. Zaświadczenie jest ważne przez 6 miesięcy od daty wystawienia.
- Waga plecaka dla psa nie może przekraczać 1/3 masy ciała psa.
- Zabrania się startu suk w okresie rui (tzw. cieczki), w ciąży oraz do 6 tyg. po porodzie.
- Wszystkie psy biorące udział w Dogtrekkingu muszą posiadać aktualne zaświadczenie o szczepieniu przeciw wściekliźnie.
- Przez cały czas trwania zawodów, tj. od przybycia zawodnika na miejsce, aż po wyjazd, zawodnik ma obowiązek trzymać psa/psy na smyczy.
- Uczestnik zobowiązany jest do pokonania całej trasy ze zgłoszonym przez siebie do imprezy psem. Podczas pokonywania całej trasy, pies ten musi być połączony z zawodnikiem za pomocą smyczy lub liny. Jedyne wyjątki od tej reguły stanowią newralgiczne miejsca takie jak: punkty kontrolne lub bufet, gdzie uczestnik może chwilowo powierzyć opiekę nad swoim psem innemu zawodnikowi. Na szczególnie trudnych technicznie odcinkach trasy uczestnik może doraźnie skorzystać z pomocy innego zawodnika w przeprowadzaniu psa przez przeszkodę.
- Podczas zawodów zabronione jest zmuszanie psa do marszu oraz jakiekolwiek działanie powodujące ból lub stres u zwierzęcia.
- Każdy zawodnik odpowiada za zachowanie swojego psa oraz ewentualne szkody przez niego wyrządzone.
- W przypadku braku możliwości kontynuowania marszu przez psa zawodnik ma obowiązek zejść z trasy i niezwłocznie poinformować o tym organizatora.
- Dopuszcza się udział psów „wypożyczonych” ze Schroniska w Rybniku w asyście wolontariusza (do 10 psów).
- WYPOSAŻENIE
- Każdy zawodnik ma obowiązek zabrać ze sobą na trasę:
- mapę (otrzymaną od organizatora),
- długopis,
- telefon komórkowy,
- miskę,
- wodę dla psa w ilości min.0,5 litra.
- Zawodnik pokonuje trasę prowadząc psa na smyczy (preferowana smycz z amortyzatorem). Linka powinna być zaczepiona do pasa biodrowego. Dopuszcza się trzymanie smyczy w ręce oraz używanie smyczy automatycznej przez osoby pełnoletnie.
- Pies powinien być prowadzony w szelkach (dopuszcza się wszystkie typy) lub w obroży.
- Zabrania się przypinania do pasa biodrowego psa prowadzonego na obroży.
- Zabrania się startu psa w kagańcu, kolczatce lub obroży zaciskowej.
- Zabrania się korzystania przez zawodników z map innych niż przekazane przez organizatora.
- Wyposażenie zawodników może być sprawdzane przez sędziego przed startem, na trasie zawodów oraz na mecie.
- TRASA
- Starty DRUŻYN rekreacyjnych będą odbywać się co 45 sekund.
- DRUŻYNY biorące udział w rywalizacji startują co 1 minutę.
- Limit czasu na pokonanie trasy wynosi 90 minut.
- Zawodnicy pokonują trasę zaliczając punkty kontrolne zaznaczone na mapie otrzymanej od Organizatora w Biurze Zawodów. Punkty są oznaczone i należy zaliczać je wszystkie, w dowolnej kolejności.
- Punkty kontrolne stanowią zamieszczone na trasie hasła lub elementy infrastruktury turystycznej w postaci: tablic informacyjnych, drogowskazów lub innych charakterystycznych punktów opisanych na Karcie Zawodnika.
- Początek trasy może być pilotowany przez rower, o czym zawodnicy zostaną poinformowani przed startem. W takim wypadku obowiązuje zakaz wyprzedzania pojazdu pilotującego.
- Jeżeli na trasie będą znajdować się osoby funkcyjne, zawodnik ma obowiązek stosować się do ich zaleceń, również w kwestii wyboru kierunku marszu.
- Zawodnicy mają obowiązek zaliczyć wszystkie punkty kontrolne na trasie. Organizator może warunkowo zaliczyć Dogtrekking w wypadku pominięcia przez zawodnika maksymalnie jednego punktu kontrolnego.
- Zawodnik, który w trakcie pokonywania trasy rezygnuje z udziału w imprezie, ma obowiązek poinformować o tym telefonicznie Organizatora. W przeciwnym razie może zostać obciążony kosztami akcji poszukiwawczej Organizatora lub innych służb.
- Poinformowanie Organizatora o wycofaniu się przez startującego z dalszego udziału w imprezie jest równoznaczne z niezaliczeniem Dogtrekkingu.
- Organizator, w sytuacji realnego zagrożenia dla zdrowia uczestnika lub jego psa, zapewnia pomoc w powrocie do bazy.
- KARTA ZAWODNIKA
- Najważniejszym dokumentem stwierdzającym pokonanie trasy przez zawodnika jest karta zawodnika. Karta musi zostać czytelnie podpisana i wypełniona drukowanymi literami na punktach kontrolnych wymaga się użycia perforatora.
- Zawodnik obowiązkowo zdaje sędziemu lub jego asystentowi kartę zawodnika od razu po przekroczeniu linii mety.
- OCHRONA ŚRODOWISKA NATURALNEGO
- Zawodnicy muszą szanować środowisko naturalne i bezwzględnie nie mogą zanieczyszczać trasy wyścigu. Zaśmiecanie trasy wyścigu karane będzie dyskwalifikacją.
- Każdy uczestnik Dogtrekkingu zobowiązany jest bezwzględnie sprzątać odchody po swoim psie.

Wracamy z wiosenną edycją DOGTREKKINGU!
Już 27 kwietnia spotykamy się w Kamieniu.
Tym razem mamy dla Was 2 propozycje udziału:
Klasyfikacja NA LUZIE - bieg/spacer na orientację z psem na dystansie (po najkrótszej linii) 4 km (+/- 100 m)
Klasyfikacja NA CZAS - bieg na orientację na czas na dystansie (po najkrótszej linii) 5 km (+/- 100 m)
Jeżeli nie macie psa, a chcecie w aktywny sposób spędzić z nami czas, to mamy dla Was możliwość spaceru z psami z Rybnickiego Schroniska w asyście wolontariusza.
TERMIN i MIEJSCE.
Termin: 27 kwietnia 2025 r. (niedziela), godziny 11:00 – 15:00.
Miejsce:START oraz META zlokalizowane będą na terenie Ośrodka MOSiR Rybnik w Kamieniu, przy ulicy Hotelowej 28.
BIURO ZAWODÓW.
BIURO ZAWODÓW zlokalizowane będzie w budynku szatni na terenie Ośrodka MOSiR Rybnik w Kamieniu, ul. Hotelowa 28.
Weryfikacja uczestników, wydawanie pakietów startowych w dniu imprezy 27.04.2025 r., w godzinach 10:00 - 11:40 (możliwa rejestracja w dniu wydarzenia – maksymalnie 15 drużyn – pod warunkiem wolnych miejsc).
PROGRAM.
- 10:00 – 11:40 - Weryfikacja uczestników, wydawanie pakietów startowych, odprawa weterynaryjna w Biurze Zawodów.
- 11:00 – Rozpoczęcie STARTÓW drużyn biorących udział w rywalizacji na czas.
- 12:00 – Rozpoczęcie STARTÓW drużyn rekreacyjnych.
11:30 – 14:30 – Powrót uczestników z trasy.
14:00 – Dekoracje uczestników biorących udział w rywalizacji na czas.
LIMITY, ZGŁOSZENIA, OPŁATY.
LIMIT uczestników: 120 drużyn (opiekun + pies).
ZGŁOSZENIA:
Dogtrekking to impreza turystyczno - rekreacyjna. Uczestnikiem będzie osoba, która spełni następujące warunki:
dokona zgłoszenia internetowego na stronie:
https://dostartu.pl/dogtrekking-wiosna-2025-v13801
lub w Biurze Zawodów na miejscu imprezy (w przypadku wolnych miejsc),
oraz dokona opłaty startowej.
- prawo do startu w Dogtrekkingu mają osoby: które ukończyły 18 lat, w przedziale wieku 16-18 lat dopuszczalny jest indywidualny start za pisemną zgodą rodziców lub pełnoletnich opiekunów, poniżej 16 roku życia dopuszczalny jest start pod stałą opieką rodziców lub pełnoletnich opiekunów startujących w imprezie.
- organizator zastrzega sobie prawo do niedopuszczenia uczestnika do startu na określonym dystansie.
OPŁATY.
opłata za uczestnictwo w wydarzeniu wynosi:
- 45 zł/os. – uczestnik w wieku od 16 lat* (rocznikowo)
* Dzieci poniżej 16. roku życia są zwolnione z opłaty startowej pod warunkiem zgłoszenia i wniesienia opłaty startowej przez pełnoletniego opiekuna.
dla posiadaczy KARTY RYBKA** opłaty wynoszą odpowiednio:
- 36 zł/os. – uczestnik w wieku od 16 lat*** (rocznikowo).
** Organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji Karty Rybka w Biurze Zawodów. Stwierdzenie braku aktywnej Karty Rybka skutkować będzie koniecznością dopłacenia różnicy w dniu wydarzenia. W przeciwnym wypadku osoba straci prawo udziału w wydarzeniu bez możliwości zwrotu dokonanej wpłaty.
*** Dzieci poniżej 16. roku życia są zwolnione z opłaty startowej pod warunkiem zgłoszenia i wniesienia opłaty startowej przez pełnoletniego opiekuna.
dokonanie opłaty gwarantuje udział w wydarzeniu.
DRUŻYNY.
Drużyna składa się z min. 1 opiekuna i 1 psa (możliwy start całych rodzin).
Jeżeli nie posiadasz psa, istnieje możliwość startu z psami ze Schroniska dla Zwierząt w Rybniku, w asyście wolontariusza (do 10 psów).
WYGRANE.
Każdy uczestnik oraz jego pies, który dotrze do mety i odnajdzie minimum 90% punktów zaznaczonych na mapie - otrzyma pamiątkowy medal (1 przedstawiciel drużyny i 1 pies).
Drużyny biorące udział w rywalizacji (klasyfikacja NA CZAS) zostaną nagrodzone za miejsca 1-5. W przypadku osiągnięcia przez więcej niż jedną drużynę takiego samego czasu (dokładność pomiaru +/- 1 minuta), o zwycięstwie zadecyduje wiek psa (zwycięża najwcześniej urodzony pies).
PSY
Minimalny wiek uprawniający psa do startu to 1 rok, maksymalny wiek uprawniający do startu to 10 lat. Pies który ukończył 10 lat może brać udział w Dogtrekkingu po okazaniu przed startem przez jego właściciela pisemnego zaświadczenia od lekarza weterynarii o braku przeciwwskazań do startu na określonym dystansie. Zaświadczenie jest ważne przez 6 miesięcy od daty wystawienia.
Wszystkie psy biorące udział w Dogtrekkingu muszą posiadać aktualne zaświadczenie o szczepieniu przeciw wściekliźnie.