- WAŻNE!
Ze względu na leśne tereny przypominamy o zabezpieczeniu psów przed kleszczami.
- PODCZAS IMPREZY RYBNICKIE SCHRONISKO będzie prowadzić zbiórkę karmy suchej i mokrej dla psów i kotów (WAŻNE! Karma wysokiej jakości marek: Dolina Noteci, Brit, Acana, Bosh), żwirków drewnianych dla kotów, koców, ręczników, smycz i obroży).
- Na stoisku sklepu zoologicznego PETCOMPLEX będzie można zakupić karmę, smaczki i inne akcesoria treningowe.
- BIURO ZAWODÓW będzie zlokalizowane w budynku szatni na górnym boisku, naprzeciwko kamperowiska (od strony ul. Jodłowej)
10:00 – 11:40 - Weryfikacja uczestników, wydawanie pakietów startowych, odprawa weterynaryjna w Biurze Zawodów
(WAŻNE!! Najpierw zgłaszacie się do weryfikacji szczepienia z książeczką zdrowia, a następnie po odbiór pakietu startowego).
11:00 – Rozpoczęcie STARTÓW drużyn biorących udział w rywalizacji na czas.
12:00 – Rozpoczęcie STARTÓW drużyn rekreacyjnych.
11:30 – 14:30 – Powrót uczestników z trasy.
około 12:30 – Dekoracje uczestników biorących udział w rywalizacji na czas.
START: bieżnia na boisku piłkarskim
META: Biuro zawodów
- DRUŻYNY REKREACYJNE
12:00 – Rozpoczęcie STARTÓW drużyn rekreacyjnych.
Starty DRUŻYN rekreacyjnych będą odbywać się co 2 minuty.
Limit czasu na pokonanie trasy wynosi 90 minut.
- DRUŻYNY „NA CZAS”
11:00 – Rozpoczęcie STARTÓW drużyn biorących udział w rywalizacji na czas.
DRUŻYNY biorące udział w rywalizacji startują co 2 minuty.
Limit czasu na pokonanie trasy wynosi 90 minut.
Drużyny biorące udział w rywalizacji (klasyfikacja NA CZAS) zostaną nagrodzone za miejsca 1-5.
Zadaniem jest odnalezienie 100% wskazanych na mapie punktów.
W przypadku osiągnięcia przez więcej niż jedną drużynę takiego samego czasu (dokładność pomiaru +/- 1 minuta), o zwycięstwie zadecyduje wiek psa (zwycięża najwcześniej urodzony pies).
- PARKING - Przy ul. Hotelowej - https://maps.app.goo.gl/JeJK1YrQz827fxjRA
- WYPOSAŻENIE
Każdy zawodnik ma obowiązek zabrać ze sobą na trasę:
mapę (otrzymaną od organizatora),
długopis,
telefon komórkowy,
miskę,
wodę dla psa w ilości min.0,5 litra.
- Zawodnik pokonuje trasę prowadząc psa na smyczy (preferowana smycz z amortyzatorem). Linka powinna być zaczepiona do pasa biodrowego. Dopuszcza się trzymanie smyczy w ręce oraz używanie smyczy automatycznej przez osoby pełnoletnie.
- Pies powinien być prowadzony w szelkach (dopuszcza się wszystkie typy) lub w obroży.
- Zabrania się przypinania do pasa biodrowego psa prowadzonego na obroży.
- Zabrania się startu psa w kagańcu, kolczatce lub obroży zaciskowej.
- Zabrania się korzystania przez zawodników z map innych niż przekazane przez organizatora.
- Wyposażenie zawodników może być sprawdzane przez sędziego przed startem, na trasie zawodów oraz na mecie.
- PSY
- Do udziału w Dogtrekkingu dopuszcza się wszystkie psy bez względu na wielkość, rasę lub jej brak.
- Minimalny wiek uprawniający psa do startu to 1 rok, maksymalny wiek uprawniający do startu to 10 lat. Pies który ukończył 10 lat może brać udział w Dogtrekkingu po okazaniu przed startem przez jego właściciela pisemnego zaświadczenia od lekarza weterynarii o braku przeciwwskazań do startu na określonym dystansie. Zaświadczenie jest ważne przez 6 miesięcy od daty wystawienia.
- Waga plecaka dla psa nie może przekraczać 1/3 masy ciała psa.
- Zabrania się startu suk w okresie rui (tzw. cieczki), w ciąży oraz do 6 tyg. po porodzie.
- Wszystkie psy biorące udział w Dogtrekkingu muszą posiadać aktualne zaświadczenie o szczepieniu przeciw wściekliźnie.
- Przez cały czas trwania zawodów, tj. od przybycia zawodnika na miejsce, aż po wyjazd, zawodnik ma obowiązek trzymać psa/psy na smyczy.
- Uczestnik zobowiązany jest do pokonania całej trasy ze zgłoszonym przez siebie do imprezy psem. Podczas pokonywania całej trasy, pies ten musi być połączony z zawodnikiem za pomocą smyczy lub liny. Jedyne wyjątki od tej reguły stanowią newralgiczne miejsca takie jak: punkty kontrolne lub bufet, gdzie uczestnik może chwilowo powierzyć opiekę nad swoim psem innemu zawodnikowi. Na szczególnie trudnych technicznie odcinkach trasy uczestnik może doraźnie skorzystać z pomocy innego zawodnika w przeprowadzaniu psa przez przeszkodę.
- Podczas zawodów zabronione jest zmuszanie psa do marszu oraz jakiekolwiek działanie powodujące ból lub stres u zwierzęcia.
- Każdy zawodnik odpowiada za zachowanie swojego psa oraz ewentualne szkody przez niego wyrządzone.
- W przypadku braku możliwości kontynuowania marszu przez psa zawodnik ma obowiązek zejść z trasy i niezwłocznie poinformować o tym organizatora.
- Dopuszcza się udział psów „wypożyczonych” ze Schroniska w Rybniku w asyście wolontariusza (do 10 psów).
- KARTA ZAWODNIKA
- Najważniejszym dokumentem stwierdzającym pokonanie trasy przez zawodnika jest karta zawodnika. Karta musi zostać czytelnie podpisana i wypełniona drukowanymi literami (na niektórych punktach kontrolnych wymaga się użycia perforatora).
- Zawodnik obowiązkowo zdaje sędziemu lub jego asystentowi mapę oraz kartę zawodnika od razu po przekroczeniu linii mety.
- OCHRONA ŚRODOWSKA NATURALNEGO
- Zawodnicy muszą szanować środowisko naturalne i bezwzględnie nie mogą zanieczyszczać trasy wyścigu. Zaśmiecanie trasy wyścigu karane będzie dyskwalifikacją.
Każdy uczestnik Dogtrekkingu zobowiązany jest bezwzględnie sprzątać odchody po swoim psie.