19. Rajd Rowerowy im. Jana Pawła II - 19 czerwca 2024.
MOSiR Rybnik oraz PTTK Oddział w Rybniku (Komisja Turystyki Kolarskiej) zapraszają na 19. Rajd Rowerowy im. Jana Pawła II. Rajd z elementami poszukiwań na orientację. Uczestnicy w grupach będą prowadzenie po trasie rajdu ale uczestnicy sami muszą odszukać w danych miejscach zaznaczone i opisane na mapie elementy lub inne wskazania. Uczestnicy indywidualni otrzymują mapę oraz link do trasy - plik gpx - sami podążają po trasie i szukają elementów i innych wskazań zaznaczonych i opisanych na mapie.
- TERMIN.
Rajd odbędzie się 16 czerwca 2024 roku.
Pierwsze starty od godziny 9:00 (po dokonaniu weryfikacji w Biurze Zawodów).
- BIURO RAJDU.
SKWER POW - przy Bazylice w Rybniku. Mapka z lokalizacją (dojazd rowerem z rynku): https://maps.app.goo.gl/JCwdCMuXX38F93fM8
BIURO RAJDU będzie czynne w godzinach:
9:00 – 11:00 namiot MOSiR Rybnik na terenie Skweru POW (przy Bazylice) – weryfikacja zawodników oraz wydawanie pakietów startowych z mapką wybranej trasy (krótka / długa).
Możliwe zapisy w dniu – pod warunkiem wolnych miejsc (płatność tylko gotówką).
11:30 – 14:20 – META - namiot MOSiR Rybnik w Parku Maja (przy Górce dla Burka) przyjmowanie KART ZADAŃ, weryfikacja WYNIKÓW i wręczanie NAGRÓD.
- DYSTANS.
TRASA KRÓTKA – około 17 km (ok. 95% trasy stanowią szlaki rowerowe),
TRASA DŁUGA – około 30 km (ok. 85% trasy stanowią szlaki rowerowe).
Niezależnie od wybranej długości trasy – START i META są w różnych miejscach (odległość pomiędzy startem i metą w linii prostej wynosi około 2,5 km):
START: Plac Jana Pawła II (przed Bazyliką),
META: Park Maja (okolice Górki dla Burka, przy ulicy H.M. Góreckiego).
- FORMUŁA RAJDU.
Organizator przewidział udział w rajdzie w dwóch formułach. Do wyboru uczestnicy mają:
a) START w 15-sto osobowych GRUPACH – formuła dla tych, którzy chcą wspólnie pokonać wybraną trasę rajdu z zabezpieczeniem prowadzącego i zamykającego grupę, którzy znają przebieg wybranej trasy.
b) START INDYWIDUALNY na ORIENTACJĘ – start w pojedynkę, rodzinnie lub koleżeńsko bez wsparcia prowadzących i zamykających. Przejazd na podstawie udostępnionego tracka – plik gpx.
ZADANIEM wszystkich uczestników jest pokonanie wybranej trasy (27 km lub 30 km) oraz odnalezienie w określonych miejscach na udostępnionej w dniu rajdu mapie PUNKTÓW. W celu wykonania ZADANIA, każdy uczestnik otrzyma:
- wydrukowaną mapę danej trasy z zaznaczonymi i opisanymi PUNKTAMI do odnalezienia,
- link do wybranej trasy dostępnej on-line (www.traseo.pl lub aplikacja Traseo), plik gpx (który można wgrać do dowolnej aplikacji lub zegarka do nawigacji),
- kartę ZADAŃ, gdzie należy udzielać odpowiedzi, które są związane z odnalezionymi PUNKTAMI na wybranej trasie,
- długopis / ołówek w celu uzupełniania karty ZADAŃ,
- butelkę wody min. 0,5 l/os.,
- posiłek regeneracyjny na trasie rajdu lub na mecie rajdu (pod warunkiem dotarcia do wskazanego PUNKTU/METY na wybranej trasie).
- HARMONOGRAM STARTÓW.
STARTY GRUPOWE:
a) TRASA DŁUGA ok. 30 km – GRUPA „KAROL” – 9:30
b) TRASA KRÓTKA ok. 17 km – GRUPA „JAN” – 10:00
c) TRASA KRÓTKA ok. 17 km – GRUPA „PAWEŁ” – 10:30
STARTY INDYWIDULANE na ORIENTACJĘ niezależnie od wybranego dystansu starty, po weryfikacji w Biurze Rajdu o dowolnej porze w godzinach: 9:00 – 11:00. Starty należy tak dostosować aby pokonać wybraną trasę i dotrzeć w dniu rajdu do miejsca METY – namiot MOSiR RYBNIK. META będzie dostępna w godzinach: 11:30 – 14:30.
O predyspozycjach do udziału na poszczególnych trasach oraz w wybranej formule decyduje uczestnik, a w przypadku osób niepełnoletnich – rodzic lub inny pełnoletni opiekun.
- WYGRANE.
Wszyscy uczestnicy, którzy pokonają wybraną trasę rajdu oraz udzielą co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi na karcie ZADAŃ otrzymają równoważną nagrodę, którą należy odebrać na MECIE Rajdu, w dniu rajdu do godziny 14:30. Istnieje możliwość weryfikacji karty ZADAŃ oraz odbiór nagród w 18 czerwca 2024 r. (wtorek) w Centrum Rekreacji i Rehabilitacji Bushido w godzinach 10:00-18:00.
- ZAPISY.
Zapisy internetowe do 13 czerwca 2024 r. (czwartek):
LINK do zapisów:
https://dostartu.pl/rajd-rowerowy-im-jana-pawla-ii-2024-v12251
Zapisy w dniu wydarzenia, tj.: 16 czerwca 2024 r. – pod warunkiem wolnych miejsc. Rejestracja maksymalnie 30 uczestników (opłata tylko gotówka).
Limit uczestników: 90 osób. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany limitu uczestników.
Za PEŁNE ZGŁOSZENIE uważa się wypełnienie formularza zgłoszeniowego oraz uiszczenie OPŁATY STARTOWEJ za uczestnictwo w rajdzie. O kolejności przyjęcia do udziału w rajdzie decyduje kolejność dokonania opłaty startowej. Pierwszeństwo do startu mają osoby, które dokonały opłaty wcześniej niż osoby, które wypełniły formularz rejestracyjny wcześniej ale nie dokonały opłaty.
- OPŁATA STARTOWA.
Opłata za udział w imprezie wynosi: 40 zł/os.
Przed zapisaniem się na wydarzenie - proszę zapoznać się z pełnymi zapisami regulaminu.